SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER – FLISELAGERET ApS
Almindelige salgs- og leveringsbetingelser for
leverancer fra Flise Lageret ApS (herefter ”Sælger”)
1 GENERELT
Enhver levering af varer fra Sælger til Kunden
sker i henhold til nærværende salgs- og leveringsbetingelser, medmindre disse
betingelser udtrykkeligt er fraveget eller modificeret ved anden aftale.
Sælger er til enhver tid berettiget til at ændre
nærværende salgs- og leveringsbetingelser.
2 ORDREBEKRÆFTELSE
Ved bestilling på hjemmesiden www.fliselageret.dk
genereres der automatisk en bekræftelsesmail. Handlen er først endeligt
gennemført ved afsendelse af en skriftlig ordrebekræftelse fra Sælger.
Kunden henvises til at følge eventuelle
brugsvejledninger, kataloger og brochurer, der er leveret med varen, og til
selv at indhente fornødne oplysninger om anvendelsesområdet samt korrekt
anvendelsesmåde for det købte.
Sælger påtager sig intet ansvar for eventuel
vederlagsfri mundtlig eller skriftlig vejledning, måltagning, beregning m.v.,
som er ydet i forbindelse med køb af Sælgers varer.
3 PRISER
Alle priser er inklusiv moms og uden
fragtomkostninger.
Sælger er løbende berettiget til uden varsel at
foretage prisændringer i prislister og tilbud, såfremt intet andet skriftligt
er aftalt.
4 PALLESERVICE
Sælger ønsker at sikre en så høj
leveringssikkerhed som muligt, hvorfor alle varer så vidt muligt leveres på
paller. Da vi leverer i hele danmark og det kan være svært at returnere
pallerne har vi valgt ikke at tage noget for pallerne samt skal disse heller ej
leveres retur til sælger
5 BETALING
Betaling sker med kreditkort ved bestilling af
varer på hjemmesiden eller ved betaling med kreditkort på Sælgers adresse.
Betaling kan ske ved bankoverførsel til Sælgers
bank. Betalingsoplysninger vil fremgå af ordrebekræftelsen. Pengene trækkes,
når varen afsendes fra Sælgers lager.
6 LEVERING
Alle fragtomkostninger/leveringsomkostninger
betales af Kunden. Varerne afsendes fra Sælgers lager med en af Sælgers valgte
fragtmand.
Leveringsomkostninger opkræves samtidigt med
betaling for varen.
Levering sker til fast underlag ved fortovskant.
Det skal være muligt at aflæsse med en palleløfter. Kan aflæsning ikke ske med
en palleløfter til fast underlag, medtages varen til nærmeste opbevaringsdepot
for Kundens regning. Alle udgifter forbundet hermed inklusiv udgifter til ny
(om)levering skal afholdes af Kunden.
Varer leveres mandag – fredag undtagen i ferie
og på helligdage.
Er der ikke aftalt et fast leveringstidspunkt,
skal Sælger på opfordring fra Kunden anslå et leveringstidspunkt. Såfremt
levering ikke er sket inden den anslåede dato, kan Kunden fremsætte påkrav om
levering inden for 5 hverdage.
Er der aftalt et fast leveringstidspunkt, er
Sælger berettiget til at forlænge dette leveringstidspunkt med 5 hverdage, uden
Køber kan gøre misligholdelsesbeføjelser gældende.
Er der konstateret skader ved levering, skal
dette meddeles Sælger inden 24 timer fra underskrift på fragtbrevet til
følgende mail kontakt@fliselageret.dk vedhæftet behørig dokumentation for de
påberåbte skader.
Alle varer leveres med store lastbiler. Køber
indestår for muligheden af, at en stor lastbil kan tilgå leveringstedet
uhindret. I så fald der kræves levering med en speciel lastbil, vil det være
for kundens regning.
7 RISIKOOVERGANG
Varen anses for leveret, når den er ankommet til
den i ordrebekræftelsen angivne adresse, hvad enten det er muligt at aflæsse
varen eller ej.
Risikoen for varen overgår til Kunden, når varen
er (forsøgt) leveret på den i ordrebekræftelsen angivne adresse.
8 ANNULLERING ELLER ÆNDRING AF ORDRE
Efter fremsendelse af bekræftelsesmail kan der
ikke ske ændring eller annullering af ordren.
Såfremt Sælger trods dette særskilt godkender en
annullering eller ændring af ordren, er Kunden pligtig at betale de med
annulleringen eller ændringen forbundne omkostninger, herunder omkostninger til
opbevaring og sikring af kvalitet og egenskaber samt forrentning som følge af
udskudt leveringstidspunkt.
9 RETURVARER
Varer modtages ikke retur.
Såfremt Sælger indgår en særskilt aftale om
returnering, skal varen returneres uåbnet i original emballage og i samme
stand, som varen blev modtaget. Såfremt varen ikke returneres i samme stand, er
Sælger berettiget til at afvise at tage varen retur.
Kunden afholder alle omkostninger til
returnering, herunder men ikke begrænset til fragtomkostninger.
Overskudsvarer tages ikke retur.
I det omfang, at der alligevel laves en aftale
om returnering, vil der ske et fradrag på minimum 20% af varens salgspris.
10 REKLAMATION OVER FORSINKELSE
Kunden skal reklamere skriftligt straks ved
konstatering af forsinkelse, idet Kunden ellers mister ethvert krav på grund af
forsinkelsen. Ved mindre forsinkelse foretages efterlevering.
Ved væsentlig forsinkelse er Kunden berettiget
til at hæve handlen. Sælger kan ikke ifalde ansvar for meromkostninger ved
dækningskøb fra tredjemand, medmindre Sælger har handlet forsætligt eller groft
uagtsomt.
Hvis Kunden hæver købet, kan Kundens erstatning
for meromkostninger til dækningskøb ikke overstige 15 % af den samlede købesum
for den forsinkede leverance.
Kunden kan ikke hæve som følge af forsinkelse
opstået som følge af:
a) Force majeure
b) Forsinkelse, som skyldes Sælgers
leverandører, transportører eller øvrige tredjemænd
c) Usædvanligt vejrlig, herunder usædvanligt
vejrlig på produktionsstedet
d) Arbejdskonflikter uanset årsag
Side 2 af 2
e) Offentlige påbud eller forbud, som Sælger
ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse.
Sælger forpligter sig til straks at orientere
Kunden, såfremt der måtte opstå forsinkelse og informere Kunden om nyt forventet
leveringstidspunkt.
Sælger kan ikke ifalde erstatningsansvar for
indirekte tab, tabt fortjeneste og/eller andre økonomiske konsekvenstab, uanset
om Kunden fastholder eller hæver købet.
11 REKLAMATION OVER MANGLER
Reklamation over mangler skal ske straks ved
modtagelse af varen eller uden unødigt ophold.
Reklamation skal ske senest 10 dage efter,
Kunden har eller burde have konstateret manglen.
Ved rettidig reklamation over mangler skal
Sælger foretage afhjælpning eller omlevering efter Sælgers eget valg, hvis
afhjælpning eller omlevering er muligt, idet nogle af varerne er et restparti.
Hvis Sælger ikke foretager afhjælpning eller
omlevering – hvis muligt – inden rimelig tid efter, at Kunden har reklameret,
har Kunden ret til et forholdsmæssigt afslag. Afslaget kan ikke overstige 15 %
af købesummen for den mangelfulde leverance.
Såfremt manglen er væsentlig, kan Kunden ved
skriftlig meddelelse ophæve købet for så vidt angår den mangelfulde del af
leverancen. Hvis Kunden er berettiget til at hæve, har Kunden ret til at få den
erlagte købesum retur samt krav på erstatning for direkte tab – dog således at
denne erstatning på intet tidspunkt kan overstige 15 % af købesummen for den
mangelfulde levering.
Sælger har intet ansvar for indirekte tab,
herunder driftstab, tabt fortjeneste og andre økonomiske konsekvenstab,
medmindre Sælger har handlet forsætligt eller gjort sig skyldig i grov
uagtsomhed.
Kundens krav på afhjælpning, omlevering eller
ophævelse af købet bortfalder, såfremt leverancen ikke har været opbevaret
eller anvendt korrekt og sædvanligt og i overensstemmelse med Sælgers
anvisninger.
Sælger har intet ansvar for skader forårsaget af
manglende vedligeholdelse, forkert eller uhensigtsmæssig brug eller forkert
eller uhensigtsmæssig montering af de leverede varer.
12 REKLAMATIONSFRIST
Medmindre der fra producentens side afgives
bedre garanti, yder Sælger 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.
Reklamationsretten dækker ikke skader eller
slidtage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, manglende
vedligeholdelse, forkert/dårlig udførelse, vold eller uautoriserede indgreb
og/eller behandling af varen.
13 PRODUKTINFORMATION
Kunden accepterer, at der kan forekomme
forskelle på tykkelse og størrelse samt branding fra produktion til produktion
så det er en god ide og bestille nok fliser ved første bestilling da vi ellers
ikke kan garantere at den næste ordre er 100% identisk da man ikke kan styre
ovnen 100% fra produktion til produktion.
hvis der er tale om outlet-varer, kan Sælger
ikke gøres ansvarlig for nuanceforskelle på købte partivarer. det vil dog
fremgå på salgsbeskrivelsen om der er tale om outlet varer.
Kunden accepterer, at der kan være et svind på
6-8 % på partivarer.
14 FORCE MAJEURE
I tilfælde af at levering hindres eller
forsinkes af begivenheder uden for Sælgers kontrol, herunder men ikke begrænset
til vejrfænomener, arbejdskonflikt, driftsforstyrrelser,
transportvanskeligheder eller anden tredjemands svigt eller lignende, er Sælger
berettiget til at udskyde leveringen eller helt eller delvist annullere ordren
efter eget valg ved meddelelse til Kunden hurtigst muligt.
Kunden er afskåret fra at rette krav af nogen
art i tilfælde af forsinkelse eller annullering af ordren, såfremt forsinkelsen
eller annulleringen skyldes force majeure.
16 PRODUKTANSVAR
Sælger er ansvarlig efter lov om produktansvar i
det omfang, loven ufravigeligt pålægger Sælger ansvar for sådanne skader, og
Sælgers ansvar herfor ikke lovligt måtte være begrænset.
Sælgers ansvar for produktskader kan ikke
overstige Sælgers produktansvarsforsikring.
I tilfælde hvor skaden også kan henføres til
fejl begået af Kunden, skal ansvaret fordeles efter graden af udvist skyld.
I det omfang Sælger måtte blive pålagt ansvar
for produktskader i forhold til tredjemand, er Kunden forpligtet til at holde
Sælger skadesløs for krav, som er mere videregående end Sælgers ansvar efter
ovenstående bestemmelser. Kunden er forpligtet til at lade sig sagsøge/indklage
ved samme domstol/voldgift, som behandler erstatningskrav mod Sælger fra
tredjemand i anledning af produkter leveret af Sælger via Kunden til
tredjemand.
Sælger hæfter ikke for driftstab, avancetab
eller andet indirekte tab.
17 ALMINDELIG ANSVARSBEGRÆNSNING
Sælgers ansvar kan ikke – uanset eventuel påvist
uagtsomhed – omfatte dagbøder, driftstab, tidstab eller andet indirekte tab,
hvad enten ansvaret måtte støttes på almindelige erstatningsregler eller andet
grundlag.
18 TVISTER
Enhver tvist, der måtte opstå mellem parterne,
skal afgøres ved de ordinære domstole, og sagen skal anlægges ved Sælgers
værneting ved Retten i sønderborg.